Od 1 stycznia 2016 r. obowiązują przepisy, które zobowiązują wszystkich przedsiębiorców wprowadzających na terytorium kraju nie więcej niż 1000 pojazdów w ciągu roku kalendarzowego (m.in. importerów i komisy), do zapewnienia sieci zbierania pojazdów. Siec musi obejmować co najmniej trzy stacje demontażu lub punkty zbierania pojazdów, w tym co najmniej jedną stacje demontażu, położone w różnych miejscowościach na terytorium kraju.
Zasady postępowania z pojazdami wycofanymi z eksploatacji reguluje ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2015 r., poz. 140) oraz przepisy wykonawcze. Przepisy te zostały wprowadzone, w celu określenia zasad postępowania z pojazdami wycofanymi z eksploatacji w sposób zapewniający ochronę środowiska.
Zgodnie z przepisami wprowadzający pojazd, który nie zapewnił sieci w roku kalendarzowym, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za brak sieci.
Obowiązkiem wprowadzającego pojazdy jest również sporządzanie sprawozdania zawierającego informacje w zakresie pojazdów, o których mowa w art. 73 ustawy o odpadach. Od roku 2019 sprawozdanie należy sporządzić w wersji elektronicznej za pośrednictwem indywidualnego konta w BDO w terminie do dnia 15 marca za poprzedni rok kalendarzowy. W przypadku, kiedy przedsiębiorca zaprzestanie wykonywania działalności powinien sporządzić i złożyć przedmiotowe sprawozdanie, w terminie 7 dni od dnia zaprzestania tej działalności.
Nasza firma oferuje Państwu umowę, zapewniającą wypełnienie tego obowiązku w całości.